Carter Anthony Beauford

słynie z niezwykle rozbudowanego zestawu perkusyjnego, jego sprzęt daleki jest od minimalistycznego podstawowego zestawu większości perkusistów. (więcej)

Dave jako jedyny

perkusista posiada zaprojektowaną specjalnie dla niego gitarę, sygnowaną jego nazwiskiem. Jest to Gibson DG-335, który zbudowany został na bazie popularnego modelu ES-335. (więcej)

Styl gry Franka

był odmienny do tego czego oczekiwali od niego koledzy z zespołu Green Day. Popularny The Cool musiał zmienić myślenie na bardziej "punkowe" by móc skutecznie kontynuować pracę z zespołem. Obustronna cierpliwość opłaciła się, bo dziś nikt nie wyobraża sobie Green Day bez Franka, a on sam jest uwżnany za najmocniejszy punkt kapeli. (więcej)

Wiele osób twierdzi, że

perkusja elektroniczna nigdy nie dorówna brzmieniem zestawowi akustycznemu. Jednak Yamaha DTX500 przekonała już wielu niedowiarków. Doskonałe brzmienie i nieograniczone możliwości sprawiają, że DTX500 świetnie sprawdzi się w studiu nagraniowym oraz pracy w zaciszu domowym. (więcej)

Tagi

  • Perkusja
  • Zestaw perkusyjny
  • Instrumnety perkusyjne
  • Bębny
  • Werbel
  • Stopa
  • Centrala
  • Tomy
  • Hi-Hat
  • Crash
  • Ride

Budowa podstawowego zestawu perkusyjnego

Zestaw perkusyjny jest rozbudowany do wielu elementów. W tym artykule poświęcę uwagę częściom podstawowej perkusji.

Pierwszą z nich jest bęben wielki, określany także mianem bębna basowego, stopy, bębna taktowego, centrali, tołumbasu, czy bass drumu. Przeważnie bęben wielki pełni rolę największego bębna zestawu, najczęściej osiągając rozmiar dwudziestu dwóch cali. Gra na nim możliwa jest dzięki pojedynczemu lub podwójnemu pedałowi - twinowi lub dwutaktowi.

Kolejnym elementem jest werbel określany także jako bęben mały, czy snare drum. Jest to najważniejsza część perkusji dla osoby początkującej - to właśnie opanowanie gry na werblu stanowi najistotniejszy element nauki. Przeważnie snare drum osiąga rozmiar czternastu cali średnicy i dziewięć cali głębokości. Stroi się go poprzez zastosowanie śrub (ich liczba zależy od modelu werbla).Floor tom, znany również jako kocioł, low tom, studnia, czy duży tom-tom, to bęben znajdujący się na podłodze lub powieszony na statywie/ramie. Najczęściej spotkamy low tomy w rozmiarach od szesnastu do osiemnastu cali średnicy i różnorodnej głębokości.

Tom-tomy występują pod nazwami półkotłów, kotłów, czy high&middle tomów. Występują w rozmiarach średnim i małym. Liczba tom-tomów w zestawie perkusyjnym jest w pełni zależna od preferencji muzyka. Ich strojenie, tak jak w przypadku werbli, możliwe jest dzięki zastosowaniu śrub. Można ulokować je na statywie, ramie lub trójniku.

Hi-haty to dwa talerze, stykające się ze sobą równolegle. Mogą mieć zarówno taką samą, jak i różną grubość. Umocowane są na jednym statywie. Rytm wybijać można na talerzach poprzez wykorzystanie pedału od statywu. Kolejnym talerzem zestawu perkusyjnego jest ride, charakteryzujący się wysokim i krótkim brzmieniem. Wyposażony jest w bell, ulokowany w górnej jego części. Stanowi on najgłośniejszy element całego talerza.

Ostatnim już elementem podstawowego zestawu perkusyjnego jest talerz crash. Występuje w rozmiarach od dwunastu do dwudziestu jeden cali. Cienkie talerze charakteryzują się wyższym i cichszym brzmieniem, grubsze zaś dźwiękiem głośnym i niskim. Najczęściej crash wykorzystywany jest do podkreślenia rytmu utworu.