Dave Grohl

bardzo dba o swój wizerunek, który daleki jest od stereotypu typowego gwiazdora. Dzięki temu muzyk cieszy się ogromną sympatią wśród fanów i współpracowników. (więcej)

Jeden z prekursorów

swingu - za takiego uważa się Gene Krupę, jego niepowtarzalny styl gry był wzorem dla wielu perkusistów na całym świecie. Sam perkusista od zawsze zakochany był w Jazzie. (więcej)

Nazwa zestawu

Recording Custom jednoznacznie kojarzy się z pracą w studiu nagrań. Potężne brzmienie i doskonała dynamika sprawia jednak, że Yamaha świetne nadaję się także do gry na żywo. (więcej)

Cindy Blackman

od zawsze była zafascynowana jazzem. Propozycja złożona przez Lennego Kravitza była dla niej nie lada wyzwaniem, tym bardziej, że artystka nigdy wcześniej nie występowała przed dużą publicznością. (więcej)

Tagi

  • Joe Morello
  • Perkusista
  • Jazz
  • Perkusista jazzowy
  • Muzyka
  • Bębny
  • Instrumnety perkusyjne
  • Perkusja
  • Pałki
  • Muzyka
  • Muzyczny

Joseph Albert „Joe” Morello - perkusista jazzowy

Joseph Albert „Joe” Morello urodził się 17 lipca 1928. Jego zamiłowanie do muzyki rozpoczęło się poprzez zainteresowanie skrzypcami w wieku sześciu lat. Trzy lata później grał w Boston Symphony Orchestra, grając Violin Concerto Mendelssohna. W wieku piętnastu lat poznał Jascha Heifetza, a spotkanie to uświadomiło mu, że nigdy nie będzie tak dobry jak on. Spostrzeżenie to zmusiło go do zmiany instrumentu na perkusję. Naukę rozpoczął u Joe’go Sefcika oraz u George’a Lawrence Stone’a. Ten drugi – autor wielu książek – zaskoczony pomysłami Morello postanowił napisać o nich w swoim kolejnym podręczniku „Accents & Rebounds”, a także zadedykować książkę Josephowi. Wkrótce Morello rozpoczął naukę pod okiem Billy’ego Gladstone’a.Tuż po przeprowadzce do Nowego Jorku Joseph miał okazję współpracy u boku wielu cenionych jazzowych artystów. Poznał Mariana McPartlanda, Pila Woodsa, Tala Farlowa, Howarda McGhee, Johnny’ego Smitha, czy Art. Peppera. Tuż po zakończonej współpracy z tym pierwszym dołączył do zespołów Benny’ego Goodmana i Tommy’ego Dorseya, a także ruszył w dwumiesięczną trasę koncertową z kwartetem Dave’a Brubecka. Wspólnie występowali od roku 1955 przez kolejną dekadę. Pojawił się na „Take Five”, „Blue Rondo a la Turk”, „Strange Meadow Lark”, czy „Pick-Up Sticks”. A jego wspaniała solówka oraz śmiech na końcu utworu słyszalne sąw „Unsquare Dance”.

Niedługo potem stał się klinicystą, nauczycielem gry na perkusji oraz liderem zespołów, stworzonych u boku Danny’ego Gottlieba, Maxa Weinberga, Richa Galichona, Jona Fishmana, Gary’ego Feldmana, Frankego Valli, Gerry’ego Polci, Jerry’ego Granelli, Patricka Wantego i Glenna Johnsona. W trakcie wieloletniej kariery pojawił się na stu dwudziestu albumach, z których ponad połowa nagrana została u boku Dave’a Brubecka. Był również autorem kilku książek instruktażowych, m.in. „Master Studies” wydanej przez „Modern Drummer Publications”.

Jako lider wydał pięć albumów – „Joe Morello”, „Its About Time”, „Another Step Forward”, „Going Places” oraz “Morello Standard Time”. Z Garym Burtonem „New Vibe Man in Town” oraz „Who is Gary Burton?”.

Jego talent doceniony został poprzez liczne przyznane mu nagrody. Otrzymał nagrodę magazynu „Playboy” za najlepszego perkusistę siedem lat z rzędu, a także magazynu „Down Beat” przez pięć lat z kolei. W roku 1988 dołączył do „Modern Drummer Hall of Fame” i „Percussive Arts Society Hall of Fame” w roku 1993.

Zmarł 12 marca 2011 roku w domu w Irvingron w New Jersey w wieku osiemdziesięciu dwóch lat. Wiadomość o śmierci podana została na jego stronie internetowej, jednak autor nie podał jej przyczyny.