Carter Anthony Beauford

słynie z niezwykle rozbudowanego zestawu perkusyjnego, jego sprzęt daleki jest od minimalistycznego podstawowego zestawu większości perkusistów. (więcej)

Perkusja była

pierwszym instrumentem na jakim Jack White nauczył się grać. Dopiero później zainteresował się gitarą, z którą dziś jest bardziej kojarzony.Będąc dzieckiem trzymał w swoim pokoju 2 pełne zestawy perkusyjne, musiał przez to pozbyć się łóżka i spał na materacu rozłożonym między instrumentami. (więcej)

Wiele osób twierdzi, że

perkusja elektroniczna nigdy nie dorówna brzmieniem zestawowi akustycznemu. Jednak Yamaha DTX500 przekonała już wielu niedowiarków. Doskonałe brzmienie i nieograniczone możliwości sprawiają, że DTX500 świetnie sprawdzi się w studiu nagraniowym oraz pracy w zaciszu domowym. (więcej)

Nie tylko na perkusji

Steward świetnie radzi sobie także z gitarą i instrumentami klawiszowymi. Jest także doskonałym kompozytorem i aranżerem oraz cenionym twórcą muzyki filmowej. Copeland stworzył ścieżkę dźwiękową między innymi do takich filmów jak: Wall Street, Simpatico, Nieśmiertelny 2, Nic nie widziałem, nic nie słyszałem i Babilon 5. (więcej)

Tagi

  • Al Foster
  • Perkusista
  • Perkusista jazzowy
  • Muzyk
  • Kompozytor
  • Jazz
  • Perkusja
  • Bebny
  • Instrumnety perkusyjne
  • Werbel
  • Centrala

Al Foster - amerykański perkusista jazzowy

Al Foster urodził się 18 stycznia 1944 roku w Richmond, w Wirginii. Chłopiec dorastał w Nowym Jorku, a grę na perkusji rozpoczął jako nastolatek – w wieku 13 lat. Już trzy lata później zadebiutował nagraniem powstałym przy współpracy z Blue Mitchellem.

Gdy Foster miał osiemnaście lat dołączył do grupy Milesa Davisa, tworzącej funk fusion, zastępując tym samym Jacka DeJohnette’a. Członkiem zespołu był przez trzynaście lat – do roku 1985. O wrażeniach Milesa po usłyszeniu Ala po raz pierwszy przeczytać można w autobiografii Davisa z roku 1989. Muzyk był zafascynowany brzmieniem i lekkością perkusji Fostera i jak sam przyznaje – był to talent, jakiego szukał do swojego zespołu. Wraz z grupą Davisa Al nagrał dziewięć albumów – poczynając od „On The Korner”, kończąc na „Amandla”. Foster był jedynym członkiem zespołu, który występował u jego boku w dwóch okresach – przed i po jego powrocie w roku 1981. Przyczynił się tym samym do powstania albumu Milesa pt. „The Man With The Horn”. Jako lider wydał ze swoim albumem sześć płyt, komponowanie utworów i koncertowanie z zespołem rozpoczął w latach siedemdziesiątych. Al Foster pochwalić się może również talentem gry na pianinie – jednak co ciekawe, muzyk nie ma umiejętności czytania nut, a jedynie gra swoje własne utwory. Od roku 1996 artysta koncertuje z własnym zespołem - Douglasem Weissem, Elim Degibrim i Adamem Birnbaumem. Grupa wystąpiła na ponad tysiącu imprez na całym świecie – w Anglii, we Włoszech, Francji, Holandii, Niemczech, Belgii, Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Rosji i Południowej Afryce. Podczas swojej działalności muzycznej Foster występował z Herbiem Hancockiem, Sonnym Collinsem i Joem Hendersonem, stając się nierozdzielną częścią zespołu muzyków.

Powodem dla którego Al Foster jest tak popularnym i rozchwytywanym perkusistą jest jego wszechstronność w grze na instrumencie. Muzyk nie ogranicza się do jednego stylu muzycznego. W latach swojej wciąż ewolującej kariery artysta grywał zarówno bebop, jak i jazz, czy rock.

Co ciekawe Yamaha stworzyła sygnowaną jego nazwiskiem serię zestawów perkusyjnych “Hipgig Sr.”, będącą ulepszoną wersją „Hipgig” Ricka Marrotta’y.