Styl gry Franka

był odmienny do tego czego oczekiwali od niego koledzy z zespołu Green Day. Popularny The Cool musiał zmienić myślenie na bardziej "punkowe" by móc skutecznie kontynuować pracę z zespołem. Obustronna cierpliwość opłaciła się, bo dziś nikt nie wyobraża sobie Green Day bez Franka, a on sam jest uwżnany za najmocniejszy punkt kapeli. (więcej)

W czasach eksplozji muzyki

Grunge, Matt Cameron uznawany był za jednego z najlepszych perkusistów w Seattle. Nic więc dziwnego, że Chris Cornell zaproponował mu grę w Soundgarden. Już pod koniec lat 80tych zespół pod względem techniki dominował nad innymi kapelami z tego okresu. (więcej)

Świetnie radzi sobie

W jazzie, bluesie rocku i metalu. Aynsley Dunbar, który jest w stanie zagrać praktycznie wszystko, uznawany jest za jednego z najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych perkusistów na Wyspach Brytyjskich. (więcej)

Terry Bozzio

słynie z gry na swoim bardzo rozbudowanym zestawie perkusyjnym, dzięki temu jego występy to prawdziwa uczy zarówno dla uszu jak i dla oczu. Niezliczona liczba blach, bębnów i przeszkadzajek robią ogromne wrażenie podczas koncertów (więcej)

Tagi

  • Yamaha
  • Loud Concept
  • Werbel
  • Perkusja
  • Instrument perkusyjny
  • Muzyka
  • Zestaw
  • Instrumenty perkusyjne

Yamaha Loud Concept - rockowy werbel dla wymagających

Jednym z najistotniejszych elementów procesu tworzenia instrumentów jest dobór wysokiej jakości drewien. W przypadku werbla „Loud” Conception do czynienia mamy z oryginalnym drewnem klonowym, dzięki któremu cieszy się on popularnością u muzyków rockowych, ceniących sobie wysoki volume i krótkie rozbrzmiewanie. Przyjrzyjmy się dokładniej budowie tej części perkusji.

Korpus modelu składa się z ośmiu warstw wyżej już wspomnianego klonu. Proces tworzenia go nastąpił przy wykorzystaniu systemu Air-Seal, który w sposób dokładny połączył wszystkie warstwy, zachowując równomierny nacisk powietrza. W zestawie mamy również obręcze typu DynaHoop (2.3mm), których zadaniem jest zadbanie o ostrą reakcję werbla na każde uderzenie oraz mocniejsze jego brzmienie. Obręcze te dostępne są w eleganckim czarnym wykończeniu z chromem. Podobnie prezentują się lugi, których kształt dostosowany został do ciekawego, wyostrzonego designu werbla. Prawie pół wieku Yamaha prowadzi badania dotyczące produkcji werbli. Ten czas pozwolił mu na osiągnięcie perfekcji, gwarantującej każdemu muzykowi zadowolenie z kupna tego elementu perkusji. Ostre krawędzie werbla to źródło mocniejszego, głębszego brzmienia i wspaniałej jego reakcji. W przypadku krawędzi zaokrąglonych do czynienia mamy z okrąglejszym i sytym dźwiękiem. Do tego dochodzą rozmiary promienia werbla, których zadaniem jest możliwość wprowadzenia zmian, zależnych już tylko od muzyka. Kształt krawędzi w przypadku „Loud” Conception to 45°. Yamaha zadbał również o szerokość kosza werbla – 2,7 mm. Każdy najmniejszy szczegół instrumentu to dbałość o podwyższenie jego jakości i możliwości. W przypadku szerokości kosza modelu warto wspomnieć, że zagwarantował on znacznie bardziej czułe brzmienie. Na brzmienie bębna mają wpływ ilości otworów wentylacyjnych w korpusie. Nic więc dziwnego, że przy dziewięciu takich otworach zawartych w serii „Loud” brzmienie instrumentu jest ostrzejsze i głębsze. W zestawie również mechanizm naciągający sprężyny – H (otwarty) i B (stłumiony). Pady werbla Yamahy oferują dobry kontakt pałki i membrany, na co znacznie wpłynął lekko zakrzywiony design. Jak to działa? Napięte sprężyny podciągają krawędzie padów, dbając tym samym o kontakt werbla i membrany. Pady rodem z serii CP wykonano przy użyciu spoiwa, które złączyło pad i pierścień, co z kolei zagwarantowało niezawodnością, stabilnością i odpowiednią reakcją padu na uderzenie. Sprężyny rezonujące pokryto tutaj nylonem – źródłem trwałości i mocności.

Największą zaletą serii „Loud” są mocne uderzenia i potężne brzmienie. Ten wspaniały instrument, stanowiący nieodłączną część twojego zestawu perkusyjnego jest zapoczątkowaniem inspiracji i kreatywności w tworzeniu muzyki.

Komentarze

mysteion
2013-02-17 21:17:09

W pierwszym akapicie piszesz że najistotniejszy jest dobór drewna a następnie nic nie wspominasz na ten temat.
Korpusy klonowe nie posiadają najwyższych rejestrów, wręcz przeciwnie. Również to nie korpusy klonowe cieszą się popularnością wśród rockowych perkusistów.
Napisz ten art od nowa bo ten werbel zasługuje na to.