Bardzo uniwersalne brzmienie

zestawu Yamaha Club Custom docenili zarówno muzycy jazzowi, jak i rockowi. Oryginalna konstrukcja i charakterystyczny soud wydaję się być idealny do pracy w studiu nagraniowym oraz małych i dużych scenach koncertowych. (więcej)

Simon Phillips

uznawany jest za jednego z najbardziej wszechstronnych perkusistów. Równie dobrze radzi sobie w jazzie i heavy-metalowych klimatach. Nic więc dziwnego, że współpracą z nim zainteresowani są najwspanialsi muzycy na ziemi. (więcej)

Carter Anthony Beauford

słynie z niezwykle rozbudowanego zestawu perkusyjnego, jego sprzęt daleki jest od minimalistycznego podstawowego zestawu większości perkusistów. (więcej)

Josh Freese uznany został

za najlepszego perkusistę studyjnego w 2009 roku. Ranking przeprowadził branżowy magazyn DRUM! (więcej)

Tagi

  • Carey
  • Danny Carey
  • Prekusista
  • Muzyk
  • Perkusja
  • Muzyka
  • Jazz
  • Rock
  • Instrumenty perkusyjne
  • Zestaw perkusyjny

Kariera Dannego Careya

Daniel Edwin „Danny” Carey urodził się 9 maja 1961 roku w Lawrence w Kansas. Po raz pierwszy perkusją zainteresował się w wieku dziesięciu lat poprzez dołączenie do szkolnego zespołu. Pobierał wówczas również prywatne lekcje gry na bębnie. Dwa lata później rozpoczął grę na perkusji w praktyce. W ostatniej klasie szkoły średniej dołączył do jazzowej grupy muzycznej oraz ćwiczył pod okiem Bena Kelso. W późniejszych latach ten rodzaj muzyki odegrał ogromną rolę w jego życiu i karierze. Carey studiował na University of Missouri-Kansas City, wówczas jego zainteresowania poszerzyły się do przyrody, metafizyki i geometrii. W tym czasie grywał jazz na scenach w Kansas City.

Po studiach przyjaciel namówił Danny’ego do opuszczenia miasta i wyjechania do Portland. Na miejscu pracował z wieloma muzykami. W końcu przeprowadził się do Los Angeles, Kalifornii, gdzie pracował jako perkusista studyjny u boku Carole Kinga i jako muzyk sceniczny z Pigmy Love Circus. Grał również w Greek Jelly, a także nagrał „Cereal Killer”. Wkrótce pracował z rockowym zespołem Tool oraz poświęcił się wielu projektom muzycznym m.in. VOLTO! czy ZAUM.Choć nie wiązał przyszłości z żadną ze szkół psychologicznych czy religijnych, był wielce zainteresowany magicznymi sztukami i okultyzmem. Był kolekcjonerem książek Aleistera Crowleya oraz Kennetha Granta. Zainteresowanie magią wpłynęło również na jego podejście do perkusji. Elementy swojego zestawu ma porozstawiane według magicznego, rytualnego wzoru.

Artysta popularny jest dzięki swojej dynamice, zróżnicowaniu brzmień oraz zdolnościom technicznym, nabytym przez lata nauki jazzu. W wielu wywiadach muzyk wspominał, że swoje stopy traktuje w grze na perkusji podobnie jak dłonie; trenuje przy użyciu nogi by ulepszyć technikę gry na podwójnym bębnie, kontrolę hi-gat oraz niezależność stopy. Ponadto podchodzi do muzyki emocjonalne – stara się odczuć muzykę oraz wyznaczyć jej główny, wewnętrzny puls. Ma to zastąpić wyczerpujące liczenie.

Muzyk pojawiał się w wielu magazynach muzycznych i perkusyjnych. Zajął ósme miejsce w rankingu 100 najlepszych perkusistów rockowych, przeprowadzonego przez www.digitaldreamdoor.com. Magazyn „Rolling Stone” uplasował go na siódmym miejscu listy „100 najlepszych perkusistów wszechczasów”.