Wybór Neila Pearta

na najlepszego perkusistę w roku 2007 nie był przypadkowy, Nieil jest jednym z nielicznych muzyków dysponującym tak fantastyczną techniką, a przy tym jego gra jest naturalna i dynamiczna. (więcej)

Terry Bozzio

słynie z gry na swoim bardzo rozbudowanym zestawie perkusyjnym, dzięki temu jego występy to prawdziwa uczy zarówno dla uszu jak i dla oczu. Niezliczona liczba blach, bębnów i przeszkadzajek robią ogromne wrażenie podczas koncertów (więcej)

Czytelnicy prestiżowego

magazyny branżowego „Modern Drummer” aż pięć razy z rzędu wybierali Smitha najlepszym perkusistą. (więcej)

Świetna technika gry

Bakera idzie w parze z jego niesamowicie widowiskowym sposobem grania na perkusji. Ginger potrafi zrobić fantastyczne show, które uwielbia publiczność. Koncertowa rola perkusisty nie musi więc być przyćmiona innymi członkami zespołu. (więcej)

Tagi

  • Michael Shrieve
  • Perkusista
  • Perkusja
  • Muzyka
  • Muzyk
  • Instrumenty perkusyjne
  • Carlos Santana
  • Rock
  • Pop

Kariera Michael'a Shrieve'a

Michael Shrieve urodził się 6 lipca 1949 roku w San Francisco. Przygodę z perkusją artysta rozpoczął w wieku dwóch lat. Pierwszy zestaw perkusyjny otrzymał w wieku dwunastu lat. Ćwiczył wieczorami na tyłach swojego podwórka. W wieku dziewiętnastu lat dołączył do Lin Biviano, z którymi współpracował przez kolejne dwa lata. Pierwszym profesjonalnym zespołem z jakim miał okazję grać było Glass Menegerie. W wieku szesnastu lat grał podczas sesji jazzowej w Fillmore Auditorium, gdzie zainteresował się nim menedżer Santany – Stan Marcum.

Już trzy lata później koncertował z Santaną, a wkrótce stał się jego prawowitym członkiem. Album „Legacy” z 2004 roku nie uwzględnia materiału, który zespół nagrał u boku Michaela. W sierpniu 1969 roku, tuż po urodzinach Shrieve’a, zespół wystąpił podczas festiwalu Woodstock. Wcześniej grupa wydała album, a Michael miał okazję towarzyszyć Santana podczas ukazania się kolejnych krążków do roku 1974 – „Abraxas”, „Santana III”, „Caravanserai”, „Welcome”, „Borboletta” i „Louts.Wkrótce kosztem odrzucenia dalszej działalności z Santaną muzyk przeprowadził się do Londynu, gdzie rozpoczął karierę solową. W roku 1976 wydał „Automatic Man” przy współpracy z Patem Trallem, Donim Harveyem i Toddem Cochranem. W tym czasie grał również w lokalnej grupie Go With Stomu Yamashta oraz ze Stevem Winwoodem, Al Di Meolą i Kalusem Schulze, wydając dwa albumy studyjne – „Go” i „Go Too”, a także relację na żywo „Go Live From Paris”. Grywał również w zespole Hagar Schon Aarnson Shrieve u boku Sammyego Hagara, Neala Schona i Kenny’ego Aaronsona. Wkrótce zagrał na perkusji na pierwszym solowym albumie Rogera Hodgsona – „In The Eye of The Storm”.

Od roku 1979 do 1984 współpracował z Richardem Wahnfriedem podczas nagrywania pierwszego albumu Klausa Schulze’a „Transfer Stadion Blue”. W roku 1997 wznowił działalność z Santana (Nealem Schonem, Greggem Roliem, Jose Areasem, Alphonso Johnsonem i Mikem Carabello) na czas nagrywania „Abraxas Pool”. Ponadto współpracował z Davidem Bealem, Andym Summersem, Stevem Roachem, Jonasem Hellborgem, Toddem Rundgrenem, Jillem Sobulem Buckethead, Douglasem Septemberem i innymi.

W roku 2004 pojawił się w nagraniu “The Modern Divide” na albumie “Revolution Void” Icrease the Dosage. Od kwietnia roku 2010 artysta mieszka w Seattle w Waszyngtonie, gdzie gra w fussion jazzowym zespole Spellbinder z Dannym Godinezem, Joem Doria, Johnem Frickem i Farko Dosumovem. Grupa koncertuje w każdy poniedziałem w lokalnym Remont.. Od niedawna pracuje jako producent przy tworzeniu debiutanckiego albumu syna Sama Shrieve’a – „Bittersweet Lullabies”. Michael spompował muzykę do paru filmów, jednymi z najpopularniejszych były „Tempest” i „Apollo 13”. Od lat Michael Shrieve pełni również rolę kompozytora muzyki elektronicznej.


W roku 1998 Shrieve dodany został do Rock & Roll Hall of Fame za współpracę z Santana. W marcu 2011 roku czytelnicy „Rolling Stone” uplasowali go na dziesiątym miejscu najlepszych perkusistów na świecie.