Leksykon współczesnej perkusji

Nie tylko na perkusji

Steward świetnie radzi sobie także z gitarą i instrumentami klawiszowymi. Jest także doskonałym kompozytorem i aranżerem oraz cenionym twórcą muzyki filmowej. Copeland stworzył ścieżkę dźwiękową między innymi do takich filmów jak: Wall Street, Simpatico, Nieśmiertelny 2, Nic nie widziałem, nic nie słyszałem i Babilon 5. (więcej)

Aluminiowe korpusy

z serii werbli firmy Yamaha, zyskały sobie zwolenników wśród wielu perkusistów. Niezależnie od stylu muzycznego, seria Aluminium Shell brzmi świetnie i bardzo charakterystycznie. Inną zaletą jest niewielka waga werbli, co docenią mobilni perkusiści. (więcej)

Dave Grohl

bardzo dba o swój wizerunek, który daleki jest od stereotypu typowego gwiazdora. Dzięki temu muzyk cieszy się ogromną sympatią wśród fanów i współpracowników. (więcej)

W czasach eksplozji muzyki

Grunge, Matt Cameron uznawany był za jednego z najlepszych perkusistów w Seattle. Nic więc dziwnego, że Chris Cornell zaproponował mu grę w Soundgarden. Już pod koniec lat 80tych zespół pod względem techniki dominował nad innymi kapelami z tego okresu. (więcej)

Tagi

  • Automat perkusyjny
  • Maszyna perkusyjna
  • Maszyna rytmiczna
  • Pady
  • Rytmy
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Muzyka elektroniczna

Automat perkusyjny - historia i zastosowanie

2013-03-29 11:41
django
Automat perkusyjny to połączenie syntezatora z sekwencerem, wykorzystywane do zastąpienia perkusisty.

Po raz pierwszy instrument taki zbudowany został w roku 1930 przez Lwa Teremina. Automat ten odtwarzał szesnaście różnych rytmów. Pierwsze automaty perkusyjne zwane były maszynami rytmicznymi, ponieważ mogły odtworzyć jedynie zaprogramowane stałe rytmy, np. brzmienia tango, mambo, czy rocka. Kolejne ich odsłony powstały z rąk Harry'ego Chameberlina i Raymonda Scotta. W latach osiemdziesiątych nastąpił znaczny postęp w budowie automatu perkusyjnego, można było bowiem stworzyć na nim dowolny rytm, co znacznie wzmocniło ich pozycję. W latach dziewięćdziesiątych popularność automatów perkusyjnych znacznie zmalała, ponieważ na podium pojawiły się samplery, sekwencery i klawiszowe stacje robocze.
Linn LM-1 z 1990 roku
Linn LM-1 z 1990 roku, źródło: Wikipedia

Automaty perkusyjne zaprogramowane są przeważnie według taktów, podzielonych na szesnastki, różnorodne instrumenty i możliwość akcentowania. Dzięki możliwości połączenia taktów stworzyć można rytm swojego utworu. W budowie automatów wyróżnić można takie kontrolery jak "start, "stop", "tempo", regulację głośności oraz "instrumenty".
Alesis SR-16
Alesis SR-16, źródło: Muzyczny.pl

Napisz komentarz

Drogie czytelniczki / drodzy czytelnicy.
Wszystkie komentarze są moderowane, z tego też powodu proszę nie umieszczać komentarzy obraźliwych. Komentarz nie może zawierać linków do innych stron. Wasze komentarze będą ukazywać się z pewnym opóźnieniem.