Leksykon współczesnej perkusji

Yamaha Stage Custom

to najbardziej rozpoznawalna seria zestawów perkusyjnych firmy Yamaha. Model Stage Custom doceniło wielu największych perkusistów na świecie. (więcej)

Matt Cameron świetnie

odnalazł się w składzie Pearl Jam, w ciągu kilku dni nauczył się 80 utworów tego zespołu by móc zagrać z nim zbliżającą się trasę koncertową. (więcej)

Jest wielkim pasjonatem

parapsychologii i okultyzmu. mowa O Dannym Careyu, który od lat interesuje się tymi zagadnieniami. Posiada także dużą kolekcję książek Aleistera Crowleya oraz Kennetha Granta. (więcej)

Nie tylko na perkusji

Steward świetnie radzi sobie także z gitarą i instrumentami klawiszowymi. Jest także doskonałym kompozytorem i aranżerem oraz cenionym twórcą muzyki filmowej. Copeland stworzył ścieżkę dźwiękową między innymi do takich filmów jak: Wall Street, Simpatico, Nieśmiertelny 2, Nic nie widziałem, nic nie słyszałem i Babilon 5. (więcej)

Tagi

  • Chester Cortem Thompson
  • Perkusista
  • Muzyk
  • Genesis
  • Perkusja
  • Zestaw perkusyjny
  • Bębny
  • Muzyka
  • Muzyczny

Chester Cortem Thompson - perkusista

2013-02-25 12:48
Paolo
88.Chester Cortem Thompson urodził się 11 grudnia 1948 roku w Baltimore w Maryland. Sławę uzyskał dzięki współpracy z Frankem Zappą w latach 1973-1974. Wraz z artystą koncertował i podróżował, będąc członkiem jego zespołu. Pojawił się na „Roxy & Elsewhere”, „You Can’t Do That on Stage Anymote”, czy „One Size Fits All”.

Jednak to wraz z Genesis, do którego dołączył trzy lata po rozstaniu z grupą Zappy, pracował najdłużej. Jego przygoda z zespołem rozpoczęła się tuż po odejściu z niego Petera Gabriela. Wówczas rozpoczął pracę na stanowisku perkusisty podczas koncertów Genesis w latach 1978, 1980-1984, 1986, 1987, 1992 oraz w roku 2007, gdy grupa zjednoczyła się podczas trasy Turn It On Again Tour. Dzięki tej wieloletniej współpracy Chester pojawił się również na kilku albumach live – „Seconds Out”, „Three Sides Live”, „The Way We Walk Volume 1”, „The Way We Walk Volume 2” i „Live Over Europe”. Te właśnie krążki są udokumentowaniem jego techniki i talentu. Na scenie łączył swoje pomysły i inspiracje wraz z brzmieniem, któremu fundament dał Phil Collins. Czuł się dobrze zarówno z wykorzystaniem perkusji akustycznej, jak i elektrycznej.
Chester Thompson
Chester Thompson, źródło: Wikipedia

W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych Thompson poświęcił się pracy u boku Pila Collinsa. Wystąpił wówczas na jego solowych koncertach „Hello, I Must Be Going”, „No Jacket Required”, But Seriously”, „The Tarzan Premiere”, a także „The Final Farewell” z roku 2004.

Jego talentem gry na perkusji zainteresowali się również inny artyści, wyrażający chęć współpracy z nim. Dzięki temu pojawił się na albumie Steve’a Hacketta („Please Don’t Touch” i „Watcher of The Skies: Genesis Revisited”), Tony’ego Banksa („A Curious Feeling”), a także The Tokio Tapes u boku Steve’a Hacketta, Johna Wettona i innych. W roku 1984 pracował z Santaną nad „Drums” oraz nad „Beyond Appearances”.

Ponadto muzyk był jednym z członków Fire Merchants z Johnem Goodsallem i Dougem Lunnem. Pojawił się wówczas na debiutanckim nagraniu z roku 1989.

Unikalny styl Chestera jest popularny i znany w całym świecie perkusistów. Szanowani muzycy cenią jego technikę oraz sposób, w jaki wydobywa dźwięk z instrumentu.

Dziś Thompson jest wykładowcą w Belmont University School of Music w Nashville.

Napisz komentarz

Drogie czytelniczki / drodzy czytelnicy.
Wszystkie komentarze są moderowane, z tego też powodu proszę nie umieszczać komentarzy obraźliwych. Komentarz nie może zawierać linków do innych stron. Wasze komentarze będą ukazywać się z pewnym opóźnieniem.