Firma Yamaha

od zawsze była pionierem w dziedzinie wprowadzania nowoczesnych technologii. Zestawy perkusyjne tego producenta stanowią już swego rodzaju wzorzec brzmienia, który docenili perkusiści na całym świecie. Seria bębnów PHX to kolejny krok na przód i kolejne innowatorski rozwiązania. (więcej)

Świetnie radzi sobie

W jazzie, bluesie rocku i metalu. Aynsley Dunbar, który jest w stanie zagrać praktycznie wszystko, uznawany jest za jednego z najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych perkusistów na Wyspach Brytyjskich. (więcej)

Steve Gadd rozpoczął

naukę gry na perkusji za namową swojego wuja, który również był perkusistą. Grał na instrumentach perkusyjnych w zespole armii Stanów Zjednoczonych. (więcej)

Styl gry Franka

był odmienny do tego czego oczekiwali od niego koledzy z zespołu Green Day. Popularny The Cool musiał zmienić myślenie na bardziej "punkowe" by móc skutecznie kontynuować pracę z zespołem. Obustronna cierpliwość opłaciła się, bo dziś nikt nie wyobraża sobie Green Day bez Franka, a on sam jest uwżnany za najmocniejszy punkt kapeli. (więcej)

Tagi

  • Kenny Clarke
  • Perkusista
  • Muzyk
  • Instrumentalista
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Instrumenty muzyczne
  • Zestaw perkusyjny
  • Bębny

Kenneth Spearman „Kenny” Clarke - amerykańska legenda perkusji

Kenneth Spearman „Kenny” Clarke urodził się 9 stycznia 1914 roku w Pittsburgu w Pennsylvanii w muzycznie uzdolnionej rodzinie. Od najmłodszych lat szkolił grę na puzonie i wibrofonie. Będąc w liceum grywał w lokalnych zespołach Leroya Bradleya i Roya Eldrige’a.

Koncertował przez kolejne lata z Jeter-Pillarem (Jimmym Blantonem, Charliem Christianem). W roku 1935 większość czasu spędził w Nowym Jorku, gdzie ostatecznie przeprowadził się. Wówczas rozpoczął współpracę z zespołami Edgara Hayesa i Lonniego Smitha, która ukształtowała jego spojrzenie na muzykę.

Kolejnym podjętym przez niego wyzwaniem była praca z Monkem, Parkerem, Gillespiem, Russellem i Don Byasem. W tym czasie wydał wiele nagrań, większość dla Savoy Records.

Kiedy każdy z członków zespołu odszedł, poświęcając się innym projektom, Clarke rozpoczął współpracę z Johnem Lewisem, Rayem Brownem i Miltem Jacksonem. Wspólnie utworzyli Modern Jazz Quartet – MJQ, z którym Kenny pojawiał się do roku 1995.ówczas przeprowadził się do Paryża. Koncertował po Europie oraz pracował i odwiedzał amerykańskich artystów – w tym Milesa Davisa. Ponadto uformował The Three Bosses z Budem Powellem i Pierzem Micheltoem. W roku 1963 wspólnie wydali krążek „Our Man in Paris” z Deuterem Gordonem.

Dwa lata wcześniej wraz z belgijskim pianistą Francym Rolandem utworzył The Kenny Clarke-Francy Boland Big Band, wspierany przez europejskich i amerykańskich artystów – Johnny’ego Griffina, Ronniego Scotta. Zespół przetrwał jedenaście lat.

Od roku 1968 do 1978 artysta nagrywał z francuskim kompozytorem i klarnecistą Jeanem-Christianem Michelem.

Aż do śmierci 26 stycznia 1985 roku kontynuował współpracę z muzykami ze Stanów Zjednoczonych oraz ze swoich francuskim zespołem. W roku 1988 dodany został do Down Beat Jazz Hall of Fame.