Jest wielkim pasjonatem

parapsychologii i okultyzmu. mowa O Dannym Careyu, który od lat interesuje się tymi zagadnieniami. Posiada także dużą kolekcję książek Aleistera Crowleya oraz Kennetha Granta. (więcej)

Niezwykle naturalne

brzmienie zestawu perkusyjnego Yamaha DTXPRESS IV sprawia, że co raz częściej sięgają po niego muzycy grający wcześniej jedynie na analogowych zestawach. Sprawdza się on znakomicie także jako narzędzie pracy studyjnej. (więcej)

Terry Bozzio

słynie z gry na swoim bardzo rozbudowanym zestawie perkusyjnym, dzięki temu jego występy to prawdziwa uczy zarówno dla uszu jak i dla oczu. Niezliczona liczba blach, bębnów i przeszkadzajek robią ogromne wrażenie podczas koncertów (więcej)

Świetna technika gry

Bakera idzie w parze z jego niesamowicie widowiskowym sposobem grania na perkusji. Ginger potrafi zrobić fantastyczne show, które uwielbia publiczność. Koncertowa rola perkusisty nie musi więc być przyćmiona innymi członkami zespołu. (więcej)

Tagi

  • Kenny Clarke
  • Perkusista
  • Muzyk
  • Instrumentalista
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Instrumenty muzyczne
  • Zestaw perkusyjny
  • Bębny

Kenneth Spearman „Kenny” Clarke - amerykańska legenda perkusji

Kenneth Spearman „Kenny” Clarke urodził się 9 stycznia 1914 roku w Pittsburgu w Pennsylvanii w muzycznie uzdolnionej rodzinie. Od najmłodszych lat szkolił grę na puzonie i wibrofonie. Będąc w liceum grywał w lokalnych zespołach Leroya Bradleya i Roya Eldrige’a.

Koncertował przez kolejne lata z Jeter-Pillarem (Jimmym Blantonem, Charliem Christianem). W roku 1935 większość czasu spędził w Nowym Jorku, gdzie ostatecznie przeprowadził się. Wówczas rozpoczął współpracę z zespołami Edgara Hayesa i Lonniego Smitha, która ukształtowała jego spojrzenie na muzykę.

Kolejnym podjętym przez niego wyzwaniem była praca z Monkem, Parkerem, Gillespiem, Russellem i Don Byasem. W tym czasie wydał wiele nagrań, większość dla Savoy Records.

Kiedy każdy z członków zespołu odszedł, poświęcając się innym projektom, Clarke rozpoczął współpracę z Johnem Lewisem, Rayem Brownem i Miltem Jacksonem. Wspólnie utworzyli Modern Jazz Quartet – MJQ, z którym Kenny pojawiał się do roku 1995.ówczas przeprowadził się do Paryża. Koncertował po Europie oraz pracował i odwiedzał amerykańskich artystów – w tym Milesa Davisa. Ponadto uformował The Three Bosses z Budem Powellem i Pierzem Micheltoem. W roku 1963 wspólnie wydali krążek „Our Man in Paris” z Deuterem Gordonem.

Dwa lata wcześniej wraz z belgijskim pianistą Francym Rolandem utworzył The Kenny Clarke-Francy Boland Big Band, wspierany przez europejskich i amerykańskich artystów – Johnny’ego Griffina, Ronniego Scotta. Zespół przetrwał jedenaście lat.

Od roku 1968 do 1978 artysta nagrywał z francuskim kompozytorem i klarnecistą Jeanem-Christianem Michelem.

Aż do śmierci 26 stycznia 1985 roku kontynuował współpracę z muzykami ze Stanów Zjednoczonych oraz ze swoich francuskim zespołem. W roku 1988 dodany został do Down Beat Jazz Hall of Fame.