Josh Freese uznany został

za najlepszego perkusistę studyjnego w 2009 roku. Ranking przeprowadził branżowy magazyn DRUM! (więcej)

Niezwykle naturalne

brzmienie zestawu perkusyjnego Yamaha DTXPRESS IV sprawia, że co raz częściej sięgają po niego muzycy grający wcześniej jedynie na analogowych zestawach. Sprawdza się on znakomicie także jako narzędzie pracy studyjnej. (więcej)

Świetna technika gry

Bakera idzie w parze z jego niesamowicie widowiskowym sposobem grania na perkusji. Ginger potrafi zrobić fantastyczne show, które uwielbia publiczność. Koncertowa rola perkusisty nie musi więc być przyćmiona innymi członkami zespołu. (więcej)

Dave Grohl

bardzo dba o swój wizerunek, który daleki jest od stereotypu typowego gwiazdora. Dzięki temu muzyk cieszy się ogromną sympatią wśród fanów i współpracowników. (więcej)

Tagi

  • Carter Antony Beauford
  • Perkusista
  • Muzyk
  • Perkusja
  • Bębny
  • Pałki
  • Muzyk
  • Muzyka
  • Instrumenty perkusyjne

Kariera Cartera Antonyego Beauforda

Carter Antony Beauford urodził się 2 listopada 1957 roku w Charlottesville w Wirginii. Po raz pierwszy zmierzył się z perkusją w wieku trzech lat, gdy ojciec zabrał go na koncerty Buddy’ego Richa. Chłopiec został zauroczony wyglądem i twórczością artysty na scenie. Wkrótce ojciec widząc zainteresowanie chłopca perkusją i muzyką zakupił Carterowi mały zestaw perkusyjny. Już po sześciu latach Beauford tworzył profesjonalne brzmienia!

Carter jest twórcą niekonwencjonalnego stylu gry na perkusji, zwanego openhandem. Był członkiem zespołu Secrets, w którym pracował u boku LeRoia Moore’a, Johna D’eartha, Dawna Thompsona, Keitha Horna, Butcha Taylora, Dane Bryant, Tima Reynoldsa i Eddie Williams. Zespół odniósł ogromny sukces, szczytując na listach Billboardu oraz stanowiąc jeden z czołowych zespołów Ameryki Północnej. Ciekawostką jest, że podczas koncertu w Charlottesville Dave Matthews podszedł do Cartera i Moora, oferując im wspólne tworzenie muzyki. Pokazał im również muzykę, którą napisał z myślą o nagraniu. Duet zgodził się i w ten sposób Carter wziął udział w nagraniu demo.Beauford grał również jazz w Blue Indigo wraz z LeRoiem Moorem, Salem Soghoianem i Georgem Melvinem. Grupa koncertowała w Tokyo Rose and Miller’s oraz wystąpiła podczas Delaware Water Gap Jazz Festival w Pennsylvanii.

Podczas wielu lat swojej wciąż trwającej kariery Carter pracował z wieloma cenionymi muzykami – Verticalem Horizonem, Johnem Popperem, Rashawnem Rossem, Timem Reynoldsem czy Carlosem Santaną.

„Carlos jest niewiarygodnym gościem, bardzo fajnym, otwartym i bardzo uduchowionym. Graliśmy jeden z kawałków i szło świetnie. Dobiegliśmy do końca numeru, ale było tak fajnie, że nie przerywając weszliśmy w jakiś latynoski rytm i odlecieliśmy. Karl Perazzo grał na kongach, wszyscy byli skupieni i zrelaksowani. No i wyobraźcie sobie, że to wszystko działo się w studiu Jimiego Hendrixa Electric Lady w Nowym Jorku. Gramy więc ten kawałek, Carlos wycina solówkę, zaczyna skakać po gryfi e w górę i w dół, odlot. My podążamy w ślad za nim, by ostatecznie wylądować i skończyć utwór. Carlos powiedział: "Człowieku, Jimi właśnie wszedł do studia". Poczułem to, myślę, że wszyscy poczuli. Coś poniosło wszystkich i odlecieli. To była jedna z tych chwil, gdy wiesz, że coś jeszcze jest w pomieszczeniu i przysięgam, że tamtego dnia to był Jimi Hendrix.”
Magazynperkusista.pl
Beuford korzysta z Yamaha Drums Recording Custom, Ludiwg LB417T Black Beauty Supra-Phonic, pałkami Zildijana, bębnów Remo. Ciekawostką jest, że używa rękawice do golfa wzamian za rękawiczki perkusyjne.

W życiu prywatnym Beauford jest ojcem trójki dzieci – najstarszej córki z pierwszego małżeństwa i dwójki młodszych pociech z drugiego związku.

W roku 2009 magazyn “Rolling Stone” uplasował go na piętnastym miejscu stu najlepszych perkusistów wszechczasów!