słynie z gry na swoim bardzo rozbudowanym zestawie perkusyjnym, dzięki temu jego występy to prawdziwa uczy zarówno dla uszu jak i dla oczu. Niezliczona liczba blach, bębnów i przeszkadzajek robią ogromne wrażenie podczas koncertów (więcej)
Steve Gadd rozpoczął
naukę gry na perkusji za namową swojego wuja, który również był perkusistą. Grał na instrumentach perkusyjnych w zespole armii Stanów Zjednoczonych. (więcej)
Matt Cameron świetnie
odnalazł się w składzie Pearl Jam, w ciągu kilku dni nauczył się 80 utworów tego zespołu by móc zagrać z nim zbliżającą się trasę koncertową. (więcej)
Cindy Blackman
od zawsze była zafascynowana jazzem. Propozycja złożona przez Lennego Kravitza była dla niej nie lada wyzwaniem, tym bardziej, że artystka nigdy wcześniej nie występowała przed dużą publicznością. (więcej)
Tagi
Yamaha
Perkusja
Zestaw perkusyjny
Bębny
Perkusja akustyczna
Werbel
Tomy
Centrala
Blachy
Yamaha Hipgig Sr. - kompaktowy zestaw perkusyjny
Yamaha nie spoczęła na laurach po sukcesie modelu Hipgig sygnowanego przez Ricka Marrotta’y. Oto zaprezentowała nam ulepszoną wersję tego kompaktowego zestawu – Hipgig Sr, pod którym podpisał się Al Foster - amerykański perkusista jazzowy, pracujący przez trzynaście lat u boku Milesa Davisa. Modyfikacja prototypu Hipgiga dotyczy przede wszystkim rozmiaru bębna, który został powiększony. Pierwowzór zaszczycał nas wspaniałym, głębokim brzmieniem, jednak w przypadku Hipgiga Sr. do czynienia mamy z podwójnie potężnym dźwiękiem! I choć pomyśleć by można, że wraz z powiększeniem bębna zestaw straci na funkcjonalności i łatwości transportu, to nic bardziej mylnego! HSr. nieustannie zachowuje te cechujące go atuty.Korpusy modelu wykonane zostały podobnie jak w poprzednikach z siedmiu warstw mahoniu i brzozy. Bęben basowy powiększono o dwa cale - 16”x20” urósł do 18”x22”, do tego ulokowano w nim naciąg Remo Renaissance PowerStroke-3s. Zagwarantowało to dynamicznym atakiem i nieustanną kontrolą perkusisty nad sprzętem. Bęben dopasowano do systemu „Floating”, dającego pedałowi możliwość uderzenia w niego z całą siłą. Ponadto powiększono o jeden rozmiar tom-tomy - 12”x8.5” i 14”x6.6” i werbel 13”x5”. Chętni zakupić mogą również tom-tom 10”x6.5”, dostarczany w oddzielnym futerale i w postaci osobnego produktu. Tom-tomy oraz werble wyposażono w naciągi Remo Ambassaor Coated. Do tego zadbano o odpowiednie umieszczenie werbla w statywie – nie tyle jest on w nim ulokowany, ile zawieszony, dzięki czemu otrzymujemy energiczne brzmienie i uwydatniony dźwięk krzyżowania pałeczek. Ze względu na zwiększony rozmiar bębna zmieniono również osprzęt modeli. Uzyskano dwa statywy pod talerze oraz nie zmieniono możliwości umieszczenia werbla i tom-tomu w bębnie basowym w trakcie przemieszczania sprzętu. Do instrumentu dołączony jest również taboret dla perkusisty, który łatwo spakować można w miękki pokrowiec. Modele dostępne są w odcieniach Jaguar, Gold Marine Pearl i White Marine Pearl.
Dzięki wysokiej jakości drewnom oraz współpracy profesjonalistów brzmienie Hipgigu jest ciekawe i unikalne. Ponadto instrument nadaje się do wszelkiego rodzaju gatunków muzycznych, nie tylko do jazzu, w jakim specjalizuje się Al Foster. Powiększenie rozmiarów zestawu zagwarantowało uniwersalnością i szeregiem dostępnych brzmień.