Ojciec Louie Bellsona

był właścicielem sklepu muzycznego, dzięki temu młody Louie miał znakomite warunki by móc rozpocząć i rozwijać naukę gry na perkusji. (więcej)

Siła Yamahy

Oak Custom tkwi w doskonałym doborze drewna z jakiego jest zbudowana. To właśnie odpowiednia selekcja i sezonowanie drewna dają to niesamowite brzmienie, które pokochali perkusiści na całym świecie. (więcej)

W latach 1965 - 1968

Billy Cobham grał na perkusji w zespole wojskowym armii Stanów Zjednoczonych. (więcej)

Perkusja była

pierwszym instrumentem na jakim Jack White nauczył się grać. Dopiero później zainteresował się gitarą, z którą dziś jest bardziej kojarzony.Będąc dzieckiem trzymał w swoim pokoju 2 pełne zestawy perkusyjne, musiał przez to pozbyć się łóżka i spał na materacu rozłożonym między instrumentami. (więcej)

Tagi

  • Yamaha
  • Perkusja
  • Zestaw perkusyjny
  • Bębny
  • Perkusja akustyczna
  • Werbel
  • Tomy
  • Centrala
  • Blachy

Yamaha Hipgig Sr. - kompaktowy zestaw perkusyjny

Yamaha nie spoczęła na laurach po sukcesie modelu Hipgig sygnowanego przez Ricka Marrotta’y. Oto zaprezentowała nam ulepszoną wersję tego kompaktowego zestawu – Hipgig Sr, pod którym podpisał się Al Foster - amerykański perkusista jazzowy, pracujący przez trzynaście lat u boku Milesa Davisa. Modyfikacja prototypu Hipgiga dotyczy przede wszystkim rozmiaru bębna, który został powiększony. Pierwowzór zaszczycał nas wspaniałym, głębokim brzmieniem, jednak w przypadku Hipgiga Sr. do czynienia mamy z podwójnie potężnym dźwiękiem! I choć pomyśleć by można, że wraz z powiększeniem bębna zestaw straci na funkcjonalności i łatwości transportu, to nic bardziej mylnego! HSr. nieustannie zachowuje te cechujące go atuty.Korpusy modelu wykonane zostały podobnie jak w poprzednikach z siedmiu warstw mahoniu i brzozy. Bęben basowy powiększono o dwa cale - 16”x20” urósł do 18”x22”, do tego ulokowano w nim naciąg Remo Renaissance PowerStroke-3s. Zagwarantowało to dynamicznym atakiem i nieustanną kontrolą perkusisty nad sprzętem. Bęben dopasowano do systemu „Floating”, dającego pedałowi możliwość uderzenia w niego z całą siłą. Ponadto powiększono o jeden rozmiar tom-tomy - 12”x8.5” i 14”x6.6” i werbel 13”x5”. Chętni zakupić mogą również tom-tom 10”x6.5”, dostarczany w oddzielnym futerale i w postaci osobnego produktu. Tom-tomy oraz werble wyposażono w naciągi Remo Ambassaor Coated. Do tego zadbano o odpowiednie umieszczenie werbla w statywie – nie tyle jest on w nim ulokowany, ile zawieszony, dzięki czemu otrzymujemy energiczne brzmienie i uwydatniony dźwięk krzyżowania pałeczek. Ze względu na zwiększony rozmiar bębna zmieniono również osprzęt modeli. Uzyskano dwa statywy pod talerze oraz nie zmieniono możliwości umieszczenia werbla i tom-tomu w bębnie basowym w trakcie przemieszczania sprzętu. Do instrumentu dołączony jest również taboret dla perkusisty, który łatwo spakować można w miękki pokrowiec. Modele dostępne są w odcieniach Jaguar, Gold Marine Pearl i White Marine Pearl.

Dzięki wysokiej jakości drewnom oraz współpracy profesjonalistów brzmienie Hipgigu jest ciekawe i unikalne. Ponadto instrument nadaje się do wszelkiego rodzaju gatunków muzycznych, nie tylko do jazzu, w jakim specjalizuje się Al Foster. Powiększenie rozmiarów zestawu zagwarantowało uniwersalnością i szeregiem dostępnych brzmień.