Leksykon współczesnej perkusji

Za współpracę z Carlosem Sntaną

Michael Shrieve został wprowadzony do Rock & Roll Hall of Fame. Wydarzenie to miało miejsce w 1998 roku. (więcej)

Świetna technika gry

Bakera idzie w parze z jego niesamowicie widowiskowym sposobem grania na perkusji. Ginger potrafi zrobić fantastyczne show, które uwielbia publiczność. Koncertowa rola perkusisty nie musi więc być przyćmiona innymi członkami zespołu. (więcej)

Niezwykle naturalne

brzmienie zestawu perkusyjnego Yamaha DTXPRESS IV sprawia, że co raz częściej sięgają po niego muzycy grający wcześniej jedynie na analogowych zestawach. Sprawdza się on znakomicie także jako narzędzie pracy studyjnej. (więcej)

Siła Yamahy

Oak Custom tkwi w doskonałym doborze drewna z jakiego jest zbudowana. To właśnie odpowiednia selekcja i sezonowanie drewna dają to niesamowite brzmienie, które pokochali perkusiści na całym świecie. (więcej)

Tagi

  • Yamaha
  • Perkusja
  • Zestaw perkusyjny
  • Bębny
  • Perkusja akustyczna
  • Werbel
  • Tomy
  • Centrala
  • Blachy

Yamaha Hipgig Sr. - kompaktowy zestaw perkusyjny

2012-09-10 10:29
Kamil
Yamaha nie spoczęła na laurach po sukcesie modelu Hipgig sygnowanego przez Ricka Marrotta’y. Oto zaprezentowała nam ulepszoną wersję tego kompaktowego zestawu – Hipgig Sr, pod którym podpisał się Al Foster - amerykański perkusista jazzowy, pracujący przez trzynaście lat u boku Milesa Davisa. Modyfikacja prototypu Hipgiga dotyczy przede wszystkim rozmiaru bębna, który został powiększony. Pierwowzór zaszczycał nas wspaniałym, głębokim brzmieniem, jednak w przypadku Hipgiga Sr. do czynienia mamy z podwójnie potężnym dźwiękiem! I choć pomyśleć by można, że wraz z powiększeniem bębna zestaw straci na funkcjonalności i łatwości transportu, to nic bardziej mylnego! HSr. nieustannie zachowuje te cechujące go atuty.
 Yamaha Hipgig Sr.
Yamaha Hipgig Sr., źródło: Yamaha

Korpusy modelu wykonane zostały podobnie jak w poprzednikach z siedmiu warstw mahoniu i brzozy. Bęben basowy powiększono o dwa cale - 16”x20” urósł do 18”x22”, do tego ulokowano w nim naciąg Remo Renaissance PowerStroke-3s. Zagwarantowało to dynamicznym atakiem i nieustanną kontrolą perkusisty nad sprzętem. Bęben dopasowano do systemu „Floating”, dającego pedałowi możliwość uderzenia w niego z całą siłą. Ponadto powiększono o jeden rozmiar tom-tomy - 12”x8.5” i 14”x6.6” i werbel 13”x5”. Chętni zakupić mogą również tom-tom 10”x6.5”, dostarczany w oddzielnym futerale i w postaci osobnego produktu. Tom-tomy oraz werble wyposażono w naciągi Remo Ambassaor Coated. Do tego zadbano o odpowiednie umieszczenie werbla w statywie – nie tyle jest on w nim ulokowany, ile zawieszony, dzięki czemu otrzymujemy energiczne brzmienie i uwydatniony dźwięk krzyżowania pałeczek. Ze względu na zwiększony rozmiar bębna zmieniono również osprzęt modeli. Uzyskano dwa statywy pod talerze oraz nie zmieniono możliwości umieszczenia werbla i tom-tomu w bębnie basowym w trakcie przemieszczania sprzętu. Do instrumentu dołączony jest również taboret dla perkusisty, który łatwo spakować można w miękki pokrowiec. Modele dostępne są w odcieniach Jaguar, Gold Marine Pearl i White Marine Pearl.

Dzięki wysokiej jakości drewnom oraz współpracy profesjonalistów brzmienie Hipgigu jest ciekawe i unikalne. Ponadto instrument nadaje się do wszelkiego rodzaju gatunków muzycznych, nie tylko do jazzu, w jakim specjalizuje się Al Foster. Powiększenie rozmiarów zestawu zagwarantowało uniwersalnością i szeregiem dostępnych brzmień.

Napisz komentarz

Drogie czytelniczki / drodzy czytelnicy.
Wszystkie komentarze są moderowane, z tego też powodu proszę nie umieszczać komentarzy obraźliwych. Komentarz nie może zawierać linków do innych stron. Wasze komentarze będą ukazywać się z pewnym opóźnieniem.