Świetnie radzi sobie

W jazzie, bluesie rocku i metalu. Aynsley Dunbar, który jest w stanie zagrać praktycznie wszystko, uznawany jest za jednego z najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych perkusistów na Wyspach Brytyjskich. (więcej)

Nazwa zestawu

Recording Custom jednoznacznie kojarzy się z pracą w studiu nagrań. Potężne brzmienie i doskonała dynamika sprawia jednak, że Yamaha świetne nadaję się także do gry na żywo. (więcej)

Carter Anthony Beauford

słynie z niezwykle rozbudowanego zestawu perkusyjnego, jego sprzęt daleki jest od minimalistycznego podstawowego zestawu większości perkusistów. (więcej)

Simon Phillips

uznawany jest za jednego z najbardziej wszechstronnych perkusistów. Równie dobrze radzi sobie w jazzie i heavy-metalowych klimatach. Nic więc dziwnego, że współpracą z nim zainteresowani są najwspanialsi muzycy na ziemi. (więcej)

Tagi

  • Don Alias
  • Jazzowy
  • Perkusista
  • Instrumety perkusyjne
  • Muzka jazzowa
  • Jazz
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Zestaw perkusyjny
  • Werbel
  • Hi-Hat

Charles "Don" Alias - perkusista jazzowy

harles "Don" Alias urodził się 25 grudnia 1939 roku w Nowym Jorku.

Jako nastolatek zainteresował się brzmieniami perkusistów z Puerto Rico i Kuby. W liceum artysta rozpoczął naukę gry na kongach z Fundacją Taneczną Earthy Kitt. Towarzyszył również artystce podczas Festiwalu Newport Jazz w roku 1957. Perkusista jazzowy opuścił Nowy Jork we wczesnych latach sześćdziesiątych, przeprowadzając się do Bostonu, gdzie postanowił studiować medycynę wCannon College. Po rozpoczęciu swojej przygody z grą na kongach z lokalnymi zespołami i artystami z Berklee School of Music (m.in. Billem Fitchem i Genem Perla), zmienił swoje plany na przyszłość, definitywnie łącząc je z muzyką.

Przede wszystkim Charles kojarzony jest ze współpracą z Milesem Davisem oraz Davidem Sanbornem. Wystąpił w utworze "Miles Runs the Voodo Down", który pojawił się na albumie Milesa "Bitches Brew" z roku 1969. Po wydaniu krążka, Alias towarzyszył trębaczowi podczas trasy koncertowej. Pojawi się także na "On the Corner" z roku 1971 oraz "Amandla" z 1989.Jego kariera muzyczna rozciągnęła się jednak na wiele innych frontów - przez kolejne lata pracował u boku Weather Report, Joni Mitchella, Herbie'go Hacocka, The Brecker Brothers, Jaco Pastoriusa, czy Patha Metheny'ego. Jako sideman pojawił się na serii albumów - "Soul on Jazz" Philipa Baileya, "Sextet", "Fleur Carnivore", "The Very Big Carla Bley Band" i "Looking for America" Carly Bley, "The Innocent Age" Dana Fogelberga, "Penny Arcade" Joe'go Farrella, "Unspeakable" Billa Frisella, "Black Hope" Kenny'ego Garetta, "Merry-Go-Round" Elvina Jonesa i wielu innych.

Artysta zmarł 29 marca 2005 roku w Nowym Jorku, w wieku sześćdziesięciu sześciu lat.