Leksykon współczesnej perkusji

Wysokiej jakosci klon

z którego zbudowany jest zestaw Yamaha Tour Custom sprawia, że perkusja brzmi niezwykle przenikliwie i świetnie przebija się przez ścianę dźwięku gitar i basu. Perkusja jest przy tym niezwykle uniwersalna i ma zwolenników wśród muzyków jazzowych i tych, którzy wolą nieco mocniejsze rockowe klimaty. (więcej)

Stalowe werble

Mają swoich zwolenników i przeciwników, jednak pewne jest, że Yamaha Steel Shell Snare Drums to werble najwyższej światowej klasy, a ich brzmienie spodoba się nawet najbardziej wymagającym perkusistom. (więcej)

Wiele osób twierdzi, że

perkusja elektroniczna nigdy nie dorówna brzmieniem zestawowi akustycznemu. Jednak Yamaha DTX500 przekonała już wielu niedowiarków. Doskonałe brzmienie i nieograniczone możliwości sprawiają, że DTX500 świetnie sprawdzi się w studiu nagraniowym oraz pracy w zaciszu domowym. (więcej)

Niezwykle naturalne

brzmienie zestawu perkusyjnego Yamaha DTXPRESS IV sprawia, że co raz częściej sięgają po niego muzycy grający wcześniej jedynie na analogowych zestawach. Sprawdza się on znakomicie także jako narzędzie pracy studyjnej. (więcej)

Tagi

  • Don Alias
  • Jazzowy
  • Perkusista
  • Instrumety perkusyjne
  • Muzka jazzowa
  • Jazz
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Zestaw perkusyjny
  • Werbel
  • Hi-Hat

Charles "Don" Alias - perkusista jazzowy

2013-08-01 15:10
bluesking
harles "Don" Alias urodził się 25 grudnia 1939 roku w Nowym Jorku.

Jako nastolatek zainteresował się brzmieniami perkusistów z Puerto Rico i Kuby. W liceum artysta rozpoczął naukę gry na kongach z Fundacją Taneczną Earthy Kitt. Towarzyszył również artystce podczas Festiwalu Newport Jazz w roku 1957. Perkusista jazzowy opuścił Nowy Jork we wczesnych latach sześćdziesiątych, przeprowadzając się do Bostonu, gdzie postanowił studiować medycynę wCannon College. Po rozpoczęciu swojej przygody z grą na kongach z lokalnymi zespołami i artystami z Berklee School of Music (m.in. Billem Fitchem i Genem Perla), zmienił swoje plany na przyszłość, definitywnie łącząc je z muzyką.

Przede wszystkim Charles kojarzony jest ze współpracą z Milesem Davisem oraz Davidem Sanbornem. Wystąpił w utworze "Miles Runs the Voodo Down", który pojawił się na albumie Milesa "Bitches Brew" z roku 1969. Po wydaniu krążka, Alias towarzyszył trębaczowi podczas trasy koncertowej. Pojawi się także na "On the Corner" z roku 1971 oraz "Amandla" z 1989.
Don Alias
Don Alias, źródło: Drummerworld

Jego kariera muzyczna rozciągnęła się jednak na wiele innych frontów - przez kolejne lata pracował u boku Weather Report, Joni Mitchella, Herbie'go Hacocka, The Brecker Brothers, Jaco Pastoriusa, czy Patha Metheny'ego. Jako sideman pojawił się na serii albumów - "Soul on Jazz" Philipa Baileya, "Sextet", "Fleur Carnivore", "The Very Big Carla Bley Band" i "Looking for America" Carly Bley, "The Innocent Age" Dana Fogelberga, "Penny Arcade" Joe'go Farrella, "Unspeakable" Billa Frisella, "Black Hope" Kenny'ego Garetta, "Merry-Go-Round" Elvina Jonesa i wielu innych.

Artysta zmarł 29 marca 2005 roku w Nowym Jorku, w wieku sześćdziesięciu sześciu lat.

Napisz komentarz

Drogie czytelniczki / drodzy czytelnicy.
Wszystkie komentarze są moderowane, z tego też powodu proszę nie umieszczać komentarzy obraźliwych. Komentarz nie może zawierać linków do innych stron. Wasze komentarze będą ukazywać się z pewnym opóźnieniem.