Nie tylko na perkusji

Steward świetnie radzi sobie także z gitarą i instrumentami klawiszowymi. Jest także doskonałym kompozytorem i aranżerem oraz cenionym twórcą muzyki filmowej. Copeland stworzył ścieżkę dźwiękową między innymi do takich filmów jak: Wall Street, Simpatico, Nieśmiertelny 2, Nic nie widziałem, nic nie słyszałem i Babilon 5. (więcej)

Steve Gadd rozpoczął

naukę gry na perkusji za namową swojego wuja, który również był perkusistą. Grał na instrumentach perkusyjnych w zespole armii Stanów Zjednoczonych. (więcej)

Bardzo uniwersalne brzmienie

zestawu Yamaha Club Custom docenili zarówno muzycy jazzowi, jak i rockowi. Oryginalna konstrukcja i charakterystyczny soud wydaję się być idealny do pracy w studiu nagraniowym oraz małych i dużych scenach koncertowych. (więcej)

Siła Yamahy

Oak Custom tkwi w doskonałym doborze drewna z jakiego jest zbudowana. To właśnie odpowiednia selekcja i sezonowanie drewna dają to niesamowite brzmienie, które pokochali perkusiści na całym świecie. (więcej)

Tagi

  • Don Alias
  • Jazzowy
  • Perkusista
  • Instrumety perkusyjne
  • Muzka jazzowa
  • Jazz
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Zestaw perkusyjny
  • Werbel
  • Hi-Hat

Charles "Don" Alias - perkusista jazzowy

harles "Don" Alias urodził się 25 grudnia 1939 roku w Nowym Jorku.

Jako nastolatek zainteresował się brzmieniami perkusistów z Puerto Rico i Kuby. W liceum artysta rozpoczął naukę gry na kongach z Fundacją Taneczną Earthy Kitt. Towarzyszył również artystce podczas Festiwalu Newport Jazz w roku 1957. Perkusista jazzowy opuścił Nowy Jork we wczesnych latach sześćdziesiątych, przeprowadzając się do Bostonu, gdzie postanowił studiować medycynę wCannon College. Po rozpoczęciu swojej przygody z grą na kongach z lokalnymi zespołami i artystami z Berklee School of Music (m.in. Billem Fitchem i Genem Perla), zmienił swoje plany na przyszłość, definitywnie łącząc je z muzyką.

Przede wszystkim Charles kojarzony jest ze współpracą z Milesem Davisem oraz Davidem Sanbornem. Wystąpił w utworze "Miles Runs the Voodo Down", który pojawił się na albumie Milesa "Bitches Brew" z roku 1969. Po wydaniu krążka, Alias towarzyszył trębaczowi podczas trasy koncertowej. Pojawi się także na "On the Corner" z roku 1971 oraz "Amandla" z 1989.Jego kariera muzyczna rozciągnęła się jednak na wiele innych frontów - przez kolejne lata pracował u boku Weather Report, Joni Mitchella, Herbie'go Hacocka, The Brecker Brothers, Jaco Pastoriusa, czy Patha Metheny'ego. Jako sideman pojawił się na serii albumów - "Soul on Jazz" Philipa Baileya, "Sextet", "Fleur Carnivore", "The Very Big Carla Bley Band" i "Looking for America" Carly Bley, "The Innocent Age" Dana Fogelberga, "Penny Arcade" Joe'go Farrella, "Unspeakable" Billa Frisella, "Black Hope" Kenny'ego Garetta, "Merry-Go-Round" Elvina Jonesa i wielu innych.

Artysta zmarł 29 marca 2005 roku w Nowym Jorku, w wieku sześćdziesięciu sześciu lat.