Leksykon współczesnej perkusji

Wysokiej jakosci klon

z którego zbudowany jest zestaw Yamaha Tour Custom sprawia, że perkusja brzmi niezwykle przenikliwie i świetnie przebija się przez ścianę dźwięku gitar i basu. Perkusja jest przy tym niezwykle uniwersalna i ma zwolenników wśród muzyków jazzowych i tych, którzy wolą nieco mocniejsze rockowe klimaty. (więcej)

Niezwykle naturalne

brzmienie zestawu perkusyjnego Yamaha DTXPRESS IV sprawia, że co raz częściej sięgają po niego muzycy grający wcześniej jedynie na analogowych zestawach. Sprawdza się on znakomicie także jako narzędzie pracy studyjnej. (więcej)

Aluminiowe korpusy

z serii werbli firmy Yamaha, zyskały sobie zwolenników wśród wielu perkusistów. Niezależnie od stylu muzycznego, seria Aluminium Shell brzmi świetnie i bardzo charakterystycznie. Inną zaletą jest niewielka waga werbli, co docenią mobilni perkusiści. (więcej)

Styl gry Franka

był odmienny do tego czego oczekiwali od niego koledzy z zespołu Green Day. Popularny The Cool musiał zmienić myślenie na bardziej "punkowe" by móc skutecznie kontynuować pracę z zespołem. Obustronna cierpliwość opłaciła się, bo dziś nikt nie wyobraża sobie Green Day bez Franka, a on sam jest uwżnany za najmocniejszy punkt kapeli. (więcej)

Tagi

  • Mamady Keita
  • Perkusista
  • Perkusja
  • Instrumenty perkusyjne
  • Djambe
  • Folk
  • Etno
  • Muzyka afrykańska
  • Muzyka
  • Muzyczny

Mamady Keita - wirtuoz gry na djambe

2013-06-25 12:15
folk88
Mamady Keita to urodzony w roku 1950 w Balandugu perkusista, specjalizujący się w grze na Djembe. Artysta urodził się w małej wiosce w Gwinei. Swoją przygodę z djembe - bębnie kielichowym pochodzącym z Afryki Zachodniej - rozpoczął w wieku lat siedmiu. Rozwinięcie tej umiejętności zawdzięcza matce, która wysłała go do miejscowego djembefola - mistrza w grze na instrumencie - Karinkadjana Konde'a. Po pięciu latach mały Mamady dołączył do lokalnego baletu. Wkrótce, za pośrednictwem prezydenta Seckou Toure powstał balet Djoliba, w którym przyjmowano najlepszych bębniarzy, wokalistów i tancerzy. W wieku lat czternastu Keita dołączył do grupy jego członków. Utalentowani nastolatkowie ćwiczyli w pałacu prezydenckim, koncertując po świecie, odwiedzając różne zakątki świata - Chiny, Związek Radziecki, Europę Wschodnią i państwa Afryki. W wieku dziewiętnastu lat Mamady został dyrektorem artystycznym Djoliba. Po śmierci Toure'a w roku 1984 artysta zrezygnował z dalszego pełnienia tej funkcji, chcąc otworzyć się na nowe doświadczenia, wykorzystując wiedzę nabytą w balecie. W roku 1986 zdecydował się dołączyć do zespołu Koteba w Nigerii, jednak nie kroczył tą ścieżką długo.
 Mamady Keita
Mamady Keita, źródło: djembefola.com

W roku 1991 otworzył własną szkołę perkusji "Tam Tam Madigue", która zyskała dobrą opinię na całym świecie. Sam Mamady uzyskał dzięki temu renomę i popularność. Od tej pory zapraszany był na różnorodne warsztaty i koncerty. Sam również niejednokrotnie ruszył w trasę z zespołęm Sewa Kan, co w języku Malinke oznacza "dźwięk radości".

Dwukrotnie Keita pojawił się na dużym ekranie w filmach dokumentalnych Laurenta Chevaliera "Djembefola" oraz "Mogobalu".

Napisz komentarz

Drogie czytelniczki / drodzy czytelnicy.
Wszystkie komentarze są moderowane, z tego też powodu proszę nie umieszczać komentarzy obraźliwych. Komentarz nie może zawierać linków do innych stron. Wasze komentarze będą ukazywać się z pewnym opóźnieniem.